Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Virtual Assist Kullanımı

Collapse
Bu konu sabit bir konudur.
X
X
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Sil
new posts

  • Virtual Assist Kullanımı

    Utm Üzerinde Virtual Assist Kullanımı

    - Virtual Assist, Sonicwall'un uzaktan destek programıdır. (teamviewer, showmypc gibi.)
    - Call center mantığı gibi gelen destek istekleri kuyruk yönteminde olduğu gibi sıralanır, destek verecek agent sırasıyla gelen destekleri kabul edip bilgisayarın yönetimini alır.
    - Virtual Assist ssl servisi ile çalışmaktadır. Active edilir kullanabilmeniz için aşağıdaki adımları izleyin.

    -Öncelikle destek vericek olan kişi için "sonicwall > Users > Local Users>Add " altında bir kullanıcı oluşturun.




    - Oluşturduğunuz kullanıcıyı SSL VPN services grubuna dahil etmelisiniz.



    -Sonicwall > SSL VPN > Server Settings 'e gelip hangi zone'lardan ssl servisini çalıştırmak istiyorsak seçip aktif ediyoruz.
    Virtual assiste localden ve remote'dan login olunması için "Lan" ve "wan" da aktif edilir. Servis portu default olarak 4433 tür.




    -Assistance Code : Destek için istekte bulunan kişiye sorulan şifredir. Destek almak isteyen kişi bu kodu bilmek zorundadır.
    -Enable Support without Invitation : Agent programla login olduğunda gerekli durumda mail gönderip, mailde gelen linke tıkladığında müşterinin bilgisayar yönetimini alabilir. Bu seçenek aktif edilir, hem mail yolu ile davet gönderilebilir hemde müşteri davet olmadan assistance kodunu bilmesi ile beraber destek çağrısı isteyebilir.
    - Customer Access Link: Bağlanılacak ip ve portu.
    - Belirtilen link ile virtual assist download edilebilinir.





    - Buradan destek istemesini engellemek istediğimiz adresleri girebilir.



    - Virtual Assisti download ediceğiniz sayfa aşağıdaki gibidir. Her iki tarafda programı download edicek.



    - Destek vericek olan kişi "Techinician" ip, port, kullanıcı adı şifre bilgilerini girip login olur, destek çağrısı gelmesini bekler.



    - Login olunduğunda tekniksenin ekranı aşağıdaki gibi gözükecektir.



    - Müşteri " customer " seçip ip, isim ve sorununu yazdıktan sonra login'e basar, karşısına "assistance code"(11223344) gelir. şifreyi girdikten sonra isteği teknisyenin ekranına düşer.



    - Gelen davet kabul edildiğinde müşterinin bilgisayar yönetimini teknisyende yapabilir duruma gelicektir. istenirse dosya transferi, chat yapılabilinir.



    _________________
    Ercan Yüzük ,CSSA
    ------------------------
    Sonicwall Sistem Uzmanı - TR
    http://www.Tesan.com.tr
    Ercan Yüzük ,CSSA
    ------------------------
    Sonicwall Sistem Uzman? - TR
    http://www.ercanyuzuk.com

  • #2
    Re: Virtual Assist Kullanımı

    faydalı bir açıklama teşekkürler.
    Sonicwall certified system administrator

    Yorum yap


    • #3
      Merabalar ercan bey
      Çorum belediyesinden selamlar
      SonicOS Enhanced 5.8.0.1-31o sürümüne güncellenen nsa2400 cihazda virtual assist linkine basınca sayfa görüntülenemiyor hatası veriyor. nası bir yol izlenmesi gerekiyor.

      Yorum yap


      • #4
        nsa2400 üzerinde 1 user lisanslı gelmektedir. yukarıdaki ayarları yaptıktan sonra utm üzerinde bir sıkıntı yok.... yaptığınız konfigurasyon ve daha önemlisi hata veriyor dediğiniz link nedir...! eğerki oraya customer access link'e "wan" ipnizi yazıyorsanız eğer, sonicwallun local'inde erişemezsiniz...! iç ip'sini yazmanız gerekicektir...
        Ercan Yüzük ,CSSA
        ------------------------
        Sonicwall Sistem Uzman? - TR
        http://www.ercanyuzuk.com

        Yorum yap


        • #5
          Merhaba Ercan Bey,
          Sizin bu dediklerinizi aynen yaptım.Customer istek gönderebiliyor tecnıscianda bu isteği görebiliyor fakat tıkladığında customer ekranı siyah geliyor.
          Ne yapılması gerekli?

          Yorum yap


          • #6
            bunun ile ilgili başka bir ayar yok, kullandığınız virüs programı kesiyor olabilirmi ?
            Ercan Yüzük ,CSSA
            ------------------------
            Sonicwall Sistem Uzman? - TR
            http://www.ercanyuzuk.com

            Yorum yap


            • #7
              Cevap: Virtual Assist Kullanımı

              hocam nsa 240 5.8.1.11-62o firmware yüklü Sonicwall > Virtual assist kısmı yok yardımcı olabilir misiniz?

              Yorum yap


              • #8
                Cevap: Virtual Assist Kullanımı

                son firmware'i kullanıyorsunuz zaten, olması gerekir, erişim gönderirmisiniz bakalım. !
                Ercan Yüzük ,CSSA
                ------------------------
                Sonicwall Sistem Uzman? - TR
                http://www.ercanyuzuk.com

                Yorum yap


                • #9
                  Cevap: Virtual Assist Kullanımı

                  hocam özel mesaj gönderemiyorum, mesaj kutunuz doluymu?

                  Yorum yap


                  • #10
                    Cevap: Virtual Assist Kullanımı

                    hocam skype ya da msn gibi programlar kullanıyor musunuz? ulaşamadım size?..

                    Yorum yap


                    • #11
                      Cevap: Virtual Assist Kullanımı

                      özel mesaj atabilirsiniz, yada destek@tesannetwork.com 'a mail atabilirsiniz...
                      Ercan Yüzük ,CSSA
                      ------------------------
                      Sonicwall Sistem Uzman? - TR
                      http://www.ercanyuzuk.com

                      Yorum yap

                      Hazırlanıyor...
                      X